torsdag 14 mars 2013

ate some berries

När jag kom hem drack jag lite te och åt mango och björnbär. Sedan gick jag ut och hoppade studsmatta i en halvtimme som lite extra träning idag. Nu ska jag väll försöka lära multiplikationstabellen, hur man parallellkopplar ett batteri och 20 glosor. Som ni kanske såg i mitt tidigare inlägg så spelade min klass bandy mot lärarna idag. De var mest killarna som spelade eftersom de sa att alla tjejer var så dåliga så då "vågade" nästan ingen ställa upp. Typ tre tjejer av nio gjorde de och de fick spela i fem minuter och resten av tiden var det bara killar på planen. Plus så när tjejerna spelade och försökte ta bollen blev killarna sura och skrek att de inte skulle de. Efter matchen var killarna ännu mer sura "för att de hade så dåliga tjejer i klassen som inte ens ställde upp", som om de var vårt/deras fel. Den mesta av tiden spelade ju killarna för de tyckte vi var för dåliga så även om vi varit med hade vi förlorat. Igår satt de också och sa att vi tjejer skulle ligga på en hög bredvid målet, jag hörde dem. Idag när jag berättade för våran klassföreståndare vad de sagt sa de att vi visst kunde vara med men att vi skulle vara bänkvärmare. Så omodernt!

Glöm inte tävlingen bara, kollade just och nu har besöksantalet höjts! 200 besökare, missa inte de!

さようなら

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar